Trening w górach – wzmacniamy mięśnie brzucha

Kto by nie chciał mieć stalowych mięśni brzucha? Są to mięśnie różnie określane m.in. kaloryfer, sześciopak, ABS – jednak zwykle spotykamy coś w rodzaju oponki w okolicy tali.  Metod i ćwiczeń wymyślono wiele by trenować tą partię mięśniową.

Jednak by mieć mięśnie brzucha twarde – jak skały w górach – nie potrzeba wiele czasu spędzać na siłowni.  Wystarczy kilka prostych ćwiczeń, do których nie potrzebujesz żadnych przyrządów. Będziesz mógł wykonać te ćwiczenia w każdym miejscu, wykorzystując przedmioty z otoczenia.

Mięśnie brzucha pracują cały czas, utrzymując odpowiednią postawę ciała gdy chodzimy, biegamy oraz jak siedzimy.  Są też zaangażowane przy każdej czynności ruchowej.  Dlatego powinniśmy je odpowiednio wzmacniać by zachować odpowiednią kondycję naszego ciała.

Na początek pierwszym ćwiczeniem będzie wykonanie ćwiczenia izometrycznego w czasie którego mięśnie brzucha są napięte cały czas. Ćwiczenie polega na jak najdłuższym utrzymaniu ciała w podporze na przedramionach i czubkach palców stóp. Ciało jest w pozycji poziomej.  Staramy się nie unosić bioder zbyt wysoko ani też zbyt nisko.  Utrzymujemy taką postawę jak najdłużej. Zaczynając od ok. 30 sekund do 2 minut.  Możemy też wykonywać to ćwiczenie w seriach w miarę wzrostu naszej wytrzymałości. Osoby rozpoczynające  treningi, mogą na początku 2-3 razy w tygodniu wykonywać to ćwiczenie.

Dla urozmaicenia ćwiczenia możemy unosić raz lewą lub prawą nogę. Co dodatkowo wzmocni tylą część uda oraz pośladki. W ten sposób możemy ćwiczyć mięśnie naszego ciała które będą się wzmacniać z każdym dniem treningowym.mięśnie brzucha4